-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)
-چه احاديثي از پيامبر(ص) و معصومين (ع) راجع به آداب قضا وارد شده است؟(0)
-آيا الزام كفار مكه به ترك شرك و بتپرستي در سوره توبه، خلاف آزادي و دموكراسي نيست؟(0)
-چرا امامان ما نتوانستند مانند پيامبر((صلي الله عليه وآله)) دستورات و احكام دين اسلام را پياده كنند و به افراد غاصب مجال دادند تا بر سرنوشت مسلمين مسلّط شده و احكام و تعاليم قرآن را دستخوش اغراض و اميال خويش قرار دهند؟
(0)
-اگر سرچشمه قدرت، اراده ملت است، پس چرا امام علي در يكي از نامههاي خود (نامه ششم، وقعه صفين) گزينش رئيس دولت را وظيفه مهاجر و انصار ميداند؟(0)
-نگرش اسلام به حفظ استقلال سياسي امت مسلمان چگونه است؟(0)
-از ديدگاه اسلام چه لزومي در استقلال مالي و سياسي قضات وجود دارد؟(0)
-اگر اصحاب شورا به توافق كامل نرسند و با هم اختلاف داشته باشند در اين صورت راه علاج چيست؟(0)
-چرا در اسلام روي مساله «انتخاب اصلح» تاكيد فراواني شده است؟(0)
-چرا ملل غربي پيشرفته تر از ملل مسلمان هستند؟
(0)
-آيا اگر مردم با رعايت تمام ضوابط اسلامي، دست به تشكيل حكومت اسلامي زدند، فقيه ميتواند از امضاء و تنفيذ آن خودداري كند؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:45744 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:30

در مورد عفو كرباسچي توسط رهبري توضيح دهيد؟
آنچه درباره آقاي كرباسچي از نظر جرم اثبات گرديده، تخطي از مقررات بوده است؛ يعني، در مصرف بودجه ها به شكل كاملاً قانوني عمل نكرده است. اين موضوع نيز ناشي از شرايط ويژه كشور - به خصوص دوران تصدي - ايشان بوده است؛ چون فضاهاي قانوني موجود پاسخگوي نياز شهر بزرگ تهران و مسائل آن نبوده است. ازاين رو اختياراتي به ايشان داده شد كه در برخي موارد نيز تخطي هايي صورت گرفته بود. در هر صورت همواره در سنجش افراد، بايد ميزان خدمت و خطا را سنجيد. مسلماً كسي كه به كارهاي بزرگ دست مي زند، حتماً خطاهايي را نيز خواهد كرد. در هر صورت اگر كسي بيت المال را غارت كند، به هيچ وجه مستحق عفو نيست؛ ولي چنين چيزي درباره نامبرده اثبات نگرديده است. الف) اولاً، از گويندگان اين حرف ها طلب مدرك كنيد. ثانياً، به آنها بگوييد مثال بزنند كه چه كاري را دولت خواسته انجام دهد و ديگران مانع شده اند؟ به كلي گويي قانع نشويد و مورد خاصي طلب كنيد. سپس خود تحليل و قضاوت كنيد، آن گاه خواهيد فهميد كه اينها شايعاتي بيش نيست. ب ) جرم آقاي كرباسچي دزدي نبود. دليل عفو ايشان از سوي مقام معظم رهبري را بايد از دفتر معظم له سؤال كنيد. شايد علت عفو ايشان، خدماتي است كه ايشان انجام داده بود؛ يعني، ممكن است در مقايسه نقاط قوت و ضعف شخص ياد شده، رهبر معظم انقلاب او را مستحق عفو دانسته باشند. علاوه بر اين كه آقاي كرباسچي يك سوم محكوميت خود را تحمل نموده بود، عفو ايشان نيز تنها نسبت به ادامه حبس بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.